יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

אליהו הנביא ושות'

היום הייתי בסיור של"ח עם הכתה שלי בחיפה בנושא "דתות ותרבויות".
התחלנו בגני הבאהיים בהם צפינו בעשרות פועלים ערבים גוזמים באדיקות דתית שיחים והופכים אותם למרובעים. איזו דת מגניבה זו הדת הבאהית- אחדות עולמית, שיוויון בין כל בני האדם, ושנאת מוסלמים. באופן מפתיע הילדים לא התנהגו כמו קופי אדם, והצטלמו מתחת לכל עץ רענן בפוזות שלא היו מביישות את אבריל לווין (סתם, אין לי מושג איך אבריל לווין נראית..) משם המשכנו לכנסיית סטלה מאריס. חצי מהילדים לא הסכימו להכנס מחשש שיפגע בהם ברק בשנייה שישאפו אוויר כנסייתי וטענו שזה איסור חמור וחס וחלילה שכף רגלם תדרוך בכנסיה. טפו-טפו-איכס-שום-בצל. עוד הם טענו שבכנסיה הזאת משתחווים לצלב, ואסור להשתחוות (!!!)

משם המשכנו לחלק העיקרי של היום- מסע רגלי למערת אליהו. "מסע"- ירידה של עשר דקות בשביל לא סלול, שלידו ההליכה מהחדר אוכל למועדון באחוזת ראשונים נראת כמו טרק מפרך- ואני נשבעת בכל אוסף הגוגואים שלי, שהם התבכיינו כאילו אנחנו עושים את האראונד אנאפורנה עם ציוד על הגב. כאילו אשכרה הילדים האלה לא מכירים שביל שהוא לא רצפת קניון שבעת הכוכבים. אבל זאת רק הערת שוליים, כי החלק העיקרי היה "מערת אליהו". כמו במקומות רבים אחרים בארץ, גם כאן זיהו עסקני האיזור את הפוטנציאל העסקי הגלום במקום - והפכו מערה טחובה וסתמית, ל"מערה שבה התחבא אליהו הנביא כשברח מאחאב", וכמובן שיש בה סגולה לפריון, ולזיווג, וצריך לשים צדקה, ולקנות נרות, חוטים, ברכות, מחזיקי מפתחות ועוד.

כמה דברים על אליהו הנביא - אצל רובנו הוא מתקשר לסנטה קלאוס היהודי - אותו סבא זקן שמחכים לו בסדר פסח, ומקווים שיבוא (או לחילופין מכריחים אותי להתחפש אליו וללכת להביך את עצמי מול השכנים), אבל אליהו הנביא היה חתיכת פנאט דתי, שונא זרים, שרק שחט וטבח והרג בשם ה'. אם הוא היה חי היום סביר להניח שהוא היה מצטרף לחבר'ה מתפוח, מקים איתם איזה מאחז באיזו מערה, ויוצא משם לעקור מטעי זיתים. אותי בכל אופן זה עיצבן שאת הסיפור על אליהו הנביא סיפרו המדריכים במין חרדת קודש כזאת,תיארו אותו כגיבור ולוחם אמיץ, ואז עודדו את הילדים ללכת ולכתוב פתק לסבא אליהו. ואחר כך מתפלאים שיש גזענות ושנאת ערבים.

מזל שיש סיורי של"ח, שמעודדים פתיחות תרבותית! כמובן, שגם המוסלמים קיבלו ייצוג: את היום קינחנו בחומוס בדליית אל כרמל. אה רגע, הם בעצם דרוזים. אבל מה זה משנה דרוזים, ערבים - אותו דבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה